tisdag 1 mars 2011

Våran helg... 

En tydligen väldigt trött mamma fick sova till kl 11 i Lördags medans P och Ronja smugit iväg till
P:s mamma & abuela (mormor på spanska).
Istället för att tänka ahhh va skönt ligga på soffan å läsa tidningar och pilla navlen va min första tanke
hmm vad kan vi nu skura, tvätta och röja.
Unna mig dock frukost i soffan med att läsa bloggar och ett bad innan röjandet började.
Varför är det så svårt att bara sitta på a(r)slet och göra ingenting när man får chansen.
Jo för att man hinner med så mycket när man inte har en liten fis som springer efter en
 och drar i allting man just plockat undan;P
(driver iaf mig till smått vansinne ibland;P)
Efter att tvättmaskinen gått varm några rundor,
toan skurad,
bäddat rent till skruttan, 
diskmaskinen tömd och fylld,
bakat en kladdkaka & handlat (socker),
 tvätt undan plockad och lite annat småröj
 så fick jag städat ur klädkammaren och plockat undan en massa kläder skruttan växt ur.



Herregud med kläder man skulle kunna tro att hon skuttar rundor här hemma naken numer men icke
henne går det banne mig ingen nöd på :)
Däremot skulle hennes mammas garderob behöva ett ansiktslyft.

Äntligen kom mina älsklingar hem som jag saknade henne denna dag hur ska detta gå när dagarna ska spenderas på dagis lite längre fram.
Hemska tanke för mig iaf tror hon kommer stor trivas eftersom hon älskar andra barn.
Senare på kvällen kom Bobo (Ronjas farbror)
 för spel och film kväll.
Blev Resident Evil-Afterlife helt ok, inte så mycket dregliga zombizar
och det gillar vi.

Söndagen spenderades mest i soffan för min del mådde verkligen unket och somnade tom en sväng
på soffan har ju inte hänt sedan jag blev gravid eller möjligen någon gång som nybliven mamma.
P åkte i väg en sväng och då skulle minsann inte skruttan vara hemma hos mamma utan följa med.
När dem sedan hade kört inom Ronjas abuela skulle hon bestämt stanna där och inte följa med pappa och handla.Roliga lilla fis som vet vad hon vill.

Söndagsfikan
possposs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar