tisdag 29 mars 2011

Sömn & utveckling...



Jinxar väl detta nu men vi har sedan förra lördagen fått sova hela nätterna.
Har ingen aning om varför, det hade varit roligt att veta, varför funkar det nu?
I samma veva började Ronja sova mellan 1.5-2 h(får tom väcka henne ibland) på
eftermiddagen oxå och inte futtiga 30min som det var innan.
På mornarna vaknar hon glad oxå och står upp i sängen och kallar på oss (AAAhh.)
Då bär vi in henne i vår säng för lite morgonmys.
Vissa mornar har väl varit i tidigaste laget 5.30 men hellre det än att sitta och
natta om henne i flera timmar om nätterna.
Innan har hon nämligen kunnat ligga och bara titta i som sagt flera timmar som
i någon trans men så fort man har skullat lämna rummet har hon liksom vaknat till
och att lämna då har inte funkat, märkligt.

Skönt är det iaf att få sova och genast undrar man hur i hoppsan
man fixa att vara uppe och amma hela nätterna innan.


Det är en väldigt rolig tid att följa lillskruttas utveckling just nu.
Hon är så med och drar slutsatser och förstår vad man säger och svarar
tillbaka mest genom att skaka på huvudet ifs men dem senaste dagarna har
hon faktiskt börjat säga ja också.

Förra måndagen när jag höll på att skura toan kom hon med en liten ruta
toapapper hon rivit av och började skura lite vid toalocket och
knoppen på förvaringen för toarullarna.Vad snopen jag blev:)

I tisdags morse när vi skulle ut med Diva la jag overallen på hallgolvet och sa
kan du ta på dig overallen (mest för att bara säga det) sen gick jag in i
vardagsrummet och stängde av tv:n och när jag kommer tillbaka ligger skruttan
bredvid overaller och ler med hela ansiktet.
För att testa detta gjorde jag likadant morgonen efter och skruttan
lägger sig bredvid overallen igen hihi.

Efter badet i torsdags kväll satt vi och mös i soffan sen försvann hon ut i
köket en sväng och kom tillbaka och hämtade mig genom att ta min hand
och släpa med mig ut i köket och fram till bordet där det stod något hon ville ha.

Ligger och mornar mig till en liten duns följt av små tassande steg varje morgon.
Hon är för söt på mornarna när hon kanar ner från våran säng och tassar yrvaket
ut med napp och dockan i handen till pappa i köket och inväntar vällingen för att sen
komma tillbaka upp i sängen hos mig och mumsa medans pappa
smyger i väg till jobbet.

poss poss












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar