söndag 27 mars 2011

Lite av mitt pyssel/hobby ..

Förändra
Har letat i evigheter efter ett tidningställ att ha på toan då
ett varmt lång bad med en bra tidning alltid är välkommet.
Har tyvärr inte hittat något som passat min smak.
(inte så ovanligt, när jag växte upp sa alltid min mamma " du ska alltid ha
sånt som inte finns" efter en shoppingtur, men sen gick jag ju också klädesdesign i
gymnasiet och senare va jag ju även inne på att bli formgivare) oj vilket sidospår. 
Men om inget annat hittade jag ju lite inspiration.Till tidningsstället då.
Dem fina tvålarna har min pyssliga syster gjort.




Scrapbooking & kortmakeri
Jag har hållt på med detta  i flera år nu
och ett tag var det ju roligare att handla än att scrappa, vilket har gjort att man 
har alldeles föör mycket grejor som bara ligger.
När jag skulle börja med Ronjas babyalbum skulle jag absolut inte göra det 
baby rosa gull gull men som ni ser trilla jag dit så det stänkte om det;P
Svårt att behärska sig i det stora rosahavet det blir när man fått 
en liten prinsessa.
Jag trodde aldrig att jag skulle bli en mamma som klädde 
sitt lilla underverk i massor med rosa (har aldrig varit så rosa av mig) 
men det blir oftast det man ändå handlar eller får.
Märkte däremot att det är mycket lila till barngarderoberna i affärerna i vår eller
så finns det fler färger att välja mellan helt enkelt när man har gått ifrån babystorlekarna.
Har faktiskt använt mycket turkost att klä skruttan i också.
Älskar den färgen.




Sömnad
Senaste projektet är att sy nya kuddfodral med lite tänkvärda ord.
Här är kudde 1/3 färdig.  


 Har sedan skruttan låg i magen tänkt sy baby/barn kläder till henne
men där kommer jag aldrig till skott konstigt egentligen för det finns ju hur mycket
härliga barntyger som helst och tänk att få skapa en massa miniplagg där allt bara blir så
urgulligt för att det är litet.Nä kände nu när jag skrev att det får jag nog ta tag i.;)

Foto.
Jag har alltid älskat att titta på kort och när jag senare började med
scrapbooking hamnade fotona i bakgrunden.
Men i och med att jag skulle bli mamma och senare började blogga har
själva fotandet i sig blivit mer och mer intressant.
En bild säger mer än tusen ord stämmer ju verkligen i bland.
Dessvärre är jag inte lika road av att läsa instruktionsböcker och har därför inte
införskaffat mig en ordentlig systemkamera men det kommer kanske de med.
Tror nog att min lilla digitalkamera kan göra betydligt mer i rätta händer den med.

poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar