tisdag 8 mars 2011

                   Nä Fy ...                 

                                           
vilken dålig uppdatering här e, inte riktigt likt mig, nere i en liten svacka ingen ork
ingen lust men livet går ju vidare.

I går sa mitt lilla älsklings hjärta Baba-pappa, vi handlade nämligen lite nya böcker på bok-rean (behövligt när man ser skicket på dem böcker vi har här hemma).
Bl.a köpte vi en vad vi trodde var en tuggsäker Barbapappa bok.
Man skulle kunna tro att vi svälter flickebarnet men tydligen är böcker det absolut godaste som finns.
(det har hon alltid tyckt)
Kul är iaf att hon sen lång tid tillbaka kommer och kryper upp i knäet och vill läsa saga hela dagarna.




Favorit boken & nya Barba-pappa boken.




Min vackraste.

Som jag skrivit i ett tidigare inlägg har jag registrerat mig på Tamponsforfree.se och igår fick jag hem
första lilla asken.
Så smart ide.




Kvällens middag

Brukar verkligen inte se ut så här vid matbordet, Ronja är faktiskt väldigt duktig på att äta med både sked och gaffel och oftast när hon tycker att hon är mätt och klar stoppar hon tillbaka den mat hon spillt utanför och samlar ihop bestiken och lägger allt på tallriken och skjuter bort den. 
                         
Men efter att ha kräkt ner sig totalt i bilen på vägen hem då vi varit i väg en liten sväng lät vi henne hållas. 
 Var först och hämtade ut P:s nya körkort och sen hem till Abuela (farmor) (kräktes i bilen)för en liten fot- operation under lupp på Ronja då hon fått ett av Divas hundhår i foten och det gör ju såå ont.
När vi körde hem från Abuela kräkte hon igen.
Kan det vara så att skruttan blivit åksjuk stackarn.
Ush kommer ihåg min lillasyster yster var åksjuk när vi var små och de var ingen
höjdare för någon av oss eftersom jag satt bredvid i baksätet;P.

Nä nu får de vara slut-svamlat för mig ikväll och sängen kallar har blivit tidiga mornar för oss dem senaste dagarna tydligen är 06,00 vårt nya 08,00.

poss poss 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar