tisdag 15 mars 2011

                                                                           Dagens....                                



Efter en liiiiiiten fight vid middags vilan hittade jag min lilla skrutta så här.
Hon hade dragit ner filtar och täcket i hög och satt upp och sov.
Vad frustrerande det är när hon bara total vägrar att sova och man själv känner att
 man hade kunnat sova en vecka i sträck.
Men när hon sen vaknade och jag tog upp henne somnade hon om och
 sov en timme till på mitt bröst.
MYYYYS. 
Vi har börjat natta henne genom att först läsa saga och sen ställer vi oss i dörrhålet
 tills hon kommer till ro och lämnar sen rummet så hon får somna själv.
Just i eftermiddags tror jag jag fick lägga ner henne 52ggr,
och nu ikväll la P ner henne 2ggr på 25min.



Till mellis blev det en ny favorit Nestles smootie Banan/Persika.
Den rann ner i ett nafs och efter fick Ronja ut sugröret och med stort tålamod försökte hon pilla i sugröret i hålet igen men när hon till slut fick se sig besegrad fick hon fram ett nytt läte, ett piiiiiiip.
Blev alldeles varm i hjärtat där jag satt och studerade hennes resa i finmotorik.
Efter mellisen mötte vi upp med pappa för Diva promenix och lite sandlåde gräv.
Blev en spann/spade igår när vi var och handlade, Ronja släppte inte den under hela shoppingen och forsatte leka efter middagen på kvällen också.
Såklart var vi ju tvugna att provköra dem i sandlådan i dag.
Jag gjorde upp en hel drös med Hello Kitty sandkakor på rad när P kommer och hoppar
rakt ner och mosar dem Ronja lägger upp värsta asgarvet så P gör ju det en gång till och Ronja bara hån skrattar och vi vek oss dubbla.


Mammas lilla marodör

poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar