tisdag 30 augusti 2011

En liten tanke ....

Bara jag som tycker att det går åt lite väl mycket kläder på dagis.
För ett tag sedan kom Ronja hem med vad jag tror måste vara olja
(för det går inte bort i tvätten) på både byxor och skor.
En liten fundering går ju till var hon skulle fått fatt i detta någonstans.

Är det inte en massa mat-fläckar (har alltid undrat varför barnmat alltid innehåller
tomat & tydligen oxå dagis maten) så är det nått annat som hamnat på kläderna.
Dem flesta fläckar går ju som tur är bort eftersom jag hämtar henne
strax efter lunch och kan gå hem och doppa henne i Vanish;P
men hur hade det gått om hon gått hela dagen i kladdiga kläder.
Lite jobbigt blir det ju för en sån som mig som inte kan
skicka i väg henne med fläckiga kläder.

Visst begriper jag att dem måste få röra sig fritt och inte sitta still 
i en hörna men det finns ju absolut roligare kläder att köpa än praktiska dagis kläder.
Vilken tur att det fortfarande är mycket roligare att tvätta och stryka
familjens små kläder!!



En skitig unge är en glad unge!!

poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar