onsdag 24 augusti 2011

Klätterapa....

Vi har haft en klätterapa här hemma länge men nu börjar det nå nya höjder, som när jag i förra veckan hittar ungen sittandes i handfatet på toan.
Jag hade gått ut för att hämta något medans hon stod på sin pall och "tätta" händerna och när jag kom tillbaka satt hon där, när jag sen lägger ifrån mig det jag kom med i händerna hinner hon ställa sig upp.


En ful ovana Ronja har lagt till med är att hon klättrar upp på handtagen till ugnen för att kolla läget på spisen, änsålänge har det ju som tur varit då det inte varit något varmt eller att vi stått precis bredvid  men det är ju bara en tidsfråga innan något händer känns det som.

I går lyckades hon med ett annat upptåg, jag stod i köket och grejade med middagen när jag hör ett ljud som låter bekant lämligen prasslet från korgarna på skötbordet.
Dessa hade jag satt högst upp eftersom det ääääär sååååå rooooligt att dra ut alla blöjor och torrservetter som ligger i dem, men det lät som när man slår i dem i något och när jag tittar mot skötbordet ser jag Ronja som klättrat upp på andra hyllplanet och tagit ner dessa korgar och satt på sin plats måste ju erkänna att jag blev ganska så stolt över min ordentliga flicka varpå hon drar det ett steg för långt och åter igen på bara en sekund medans jag ser på dessutom klättrar ända upp på skötbordet och sätter sig där mäkta stolt över sig själv. 


Fotad med kamera mobilen eftersom jag inte
 hittar sladden just nu..

poss poss

1 kommentar:

  1. Ojojoj! Och jag som tycker att jag har en vild tjej som ska klättra på allt! Tänker inte visa henne bilderna så hon får inspiration! ;)

    Känns dock skönt att jag inte är ensam! ;) och bra att veta vad jag har att vänta mig om några månader!

    SvaraRadera