söndag 14 augusti 2011

Livet går tydligen vidare efter 30....

men bloggen står still.
Det har den ierförsig gjort ganska mycket denna sommar men nu börjar allvaret i morgon och vardagen tar fart igen efter 5 veckors ledighet för Ronja och mig där pappa var med oss i 4.

Kan hända att jag är ute i liiiite god tid med jag gillar ju att planera så enligt mig kan man inte vara ute i för god tid.
Eftersom vi har julafton och Ronjas födelsedag inom loppet av en och samma vecka så har jag omedvetet börja köpa på mig julklappar och presenter som kan vara användbara lite längre fram och idag hittade jag jättesöta små pocket-böcker som jag tänkte slå in och lägga i en-klapp-om-dagen-kalendern.

Ronja älskar ju böcker och har alltid gjort både att läsa och tugga på, dem flesta böcker är ganska vältuggade och arvda från både mig och min syster när vi var mindre och med i bokklubb, vilket betyder att Ronja har ett ganska stort bibliotek men man kan väl aldrig få för mycket böcker tycker jag.



10st små böcker blev det för en ynka 50 lapp rena fyndet tycker jag.

Om jag känner mig själv rätt kommer hon nog få en bok redan nu men annars så har jag ju bara 14 små klappar att hitta på till kalendern.
Så vad hittar man då på till en 2-åring i dem små paketen???
Någon som har några tips???

poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar