torsdag 8 september 2011

Drömmar.....

Jag är en sådan som tror stenhårt på att alla drömmar betyder något,ibland kanske det är det undermedvetna som spökar och sätter ihop dem mest egendomliga drömmar och scener men
 betyder något det tror jag det gör även om man inte kan förklara det. 

Det har varit en väldigt intensiv period på sista tiden och igår efter sjukhusbesök 2 dagar
 i rad med Ronja kom väl bomben i form av en mardröm.

Det är inte ofta jag drömmer mardrömmar men när jag väl gör det är dem så ruggiga att jag bär med mig dem i flera dagar och ofta drömmer jag om dem allra värsta också.

I natt vaknade jag på allvar av att Freddy Krueger skrattar mig rätt i ansiktet med sitt räliga skratt. 
(Har aldrig reflekterat över hans skratt innan eller änns honom mer än en filmkaraktär)

Drömmen var som en film jag var jagad av just Freddy K. och hade fått en polis med mig hem för att packa ihop en väska och sen fly med skyddad identiet till hemlig plats. 
I drömmen packar jag ihop en väska i panik i vad som verkar vara på ett tonårs rum med en massa kläder på golvet och när jag böjer mig ner för att se om jag behöver något som ligger under sängen hör jag det här hesa mullrande hånskrattet bara några centimeter från mitt ansikte och då vaknar jag.  

Hmm vet i hundan vad denna dröm skulle betyda dock, har inte sett
filmen på hundra år så det kan det ju inte bero på.

Hela kvällen har detta skratt rullat i huvudet på mig, som sagt
vissa drömmar lämnar djupare spår än andra.

Ja ja jag får väl gå och lägg mig nu.....

Sleep tight
dont let the
bedbugs bite.

poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar