tisdag 9 augusti 2011

Min dag ...

Min 30års dag började med frukost på sängen av mina 2 hjärtan och två stora paket där det ena innehöll en systemkamera.Lyckan (& chocken ) var total då jag såå länge tyckt att vår digital kamera bara är skräp.
Sen fortsatte förmiddagen med sista fixet inför kalaset i vanlig ordning tills 11.30 när det ringde på dörren.
Säkert en försäljare slänger P ur sig medans jag öppnar och utanför står min syster & svägerska i fullständig chock släpper jag in dem och dem säger åt mig att packa en väska med bikini och handduk och finkläder.
Precis då ringer det på dörren igen och svärmor tittar in.(hon skulle hjälpa P att bli klar med det sista tydligen;P).
Efter vad som kändes som en timme & ett antal rundor av bara förvirring här hemma lyckades jag få ner en handduk, bikini och klänning.
Efter lite vilseledande körning tar dem två mig till mitt favorit spa Trivas på Råå.
Där väntade utomhusbad med fruktdrink och en hel del bara vara och skratt.
Sen blev det behandling jag fick nack&skalp massage,ansiktsbehandling, brynplock & sen la "tjejen" make up.
Kände mig som en filmstjärna med en lite mer vågad fest make än jag brukar ha, men så otroligt nöjd.




Efteråt blev jag hemkörd till min egen fest/kalas där alla redan hade samlats, kändes otroligt lyxigt att få kliva in på sin egen fest, finklädd och sminkad.
Nästa överraskning var att min bästaste vän med familj hade kommit och då brast det, tårarna började spruta;P.
Hade precis hämtat mig från första chocken när jag blev kidnappad till spaet då hade jag mest skakat som ett asplöv så nu kom tårarna dubbelt upp.
Det var bara att hugga in på det uppdukade presentbordet och jag fick så mycket fina presenter förutom spabehandlingarna och systemkameran+väska & minneskort och Resan med familj på hotell och teater för en vecka sedan fick jag ett stort cupcake kit med bl.a muffinsträd,formar,sisileringsjärn&cupcakedekorationer, ett Thomas Sabo armband med en fyrklöver berlock, slantar att köpa mer fint för & otroligt mycket fina blommor och teckningar och kort som mina små gudbarn själv gjort.






 
























Mycket mat, god dricka och tårta fick alla ner i värmen från en av våra finaste dagar på länge.
Och barnen busade så härligt kring oss medans jag njöt i fulla drag över min dag och mina nära och käras sällskap.

Tack än en gång till alla som var med....

poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar