torsdag 25 augusti 2011

Shopping...

Drog med syrran ut på en shoppingrunda för att leta klänning till bröllopet vi ska på inom kort.
Blev ett litet fodral inhandlat dock inte till bröllopet.



Hade ju fått lite pengar i fölse`present som började brännas i fikan så det blev en del annat oxå inhandlat.

Fick tipset på min födelsedags-kidnappning då jag fick behandling och blev makead (hur de nu stavas om det äns är ett ord men iaf) att jag skulle ha lila ögonskugga för att mina gröna ögon verkligen framhävdes då, så jag köpte på mig lite billigt smink för att se om det är något jag trivs i jag som alltid sminkat mig i naturtoner.



I vanlig ordning kommer man ju alltid hem med något till skruttan nu blev det bara några
långarmade tröjor att ha på dagis i höst.
Och en täckjacka för 99kr (349kr) till henne kunde jag ju bara inte motstå att köpa.
Lite svårt det där med vinterkläder i år tycker jag det är ju första vintern som hon är mer rörlig och misstänker ju att en overall fortfarande är det smidigaste plagget men det kan kanske vara bra att ha ett jacka/byxa ställ oxå för dagar då bara tex jackan används om inget annat så har vi isf dubbletter till dagis och för ynka 99kr kan man ju sen inse att det inte riktigt var något man behövde.


Sen fick mamsen lite jeans, ett par baggy-knickers, en top, en cardigan och en ny väska.
Som jag har letat efter en väska i lagom storlek men ändå så stor så man får plats med halva livet i och nu hittade jag den, den ser inte alls så "tantig" ut i verkligheten som på bilden (i hope). 



Och sista halvtimmen av vår 5timmars shoppingtur sprang vi inom IKEA innan dem stängde, 
där man alltid kommer ut med något man inte visste att man behövde.
Hittade jättefina små tallrikar som kan vara roliga att servera dessert på för en liten 5:a st, nu ångrar jag att jag inte tog några till men med tanke på P:s min när jag kom hem med dem och stolt visade upp vad jag fyndat så vad det kanske lika bra.
Han har en viss förmåga att alltid fråga "och var ska vi ha dem"?? när jag har handlat någon köksatteralj(el annan inredningsgrej för den delen) visst vi har kanske lite mycket av just dem grejorna men jag lyckas ändå alltid hitta en liten hörna till det nya som får flytta in här.

poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar