måndag 27 juni 2011

Midsommarhelgen 2011...

I Fredags blev det kombinerat kalas & midsommarfirande då Ronjas faster firade sin födelsedag också.
En super mysig dag med midsommar buffe och världens godaste Jordgubbs-tårta.
Efter maten blev det lekar och dans kring "midsommarstången".
Vi lekte björnen sover och Ronja älskade det, hon sprang ifrån "björnen" för glatta livet, tjutandes av lycka.

 Presentpåsen jag pysslade ihop.



Lördagen firade vi vår 11-års dag med en riktig familje mysdag precis som det ska vara.
Medans jag fick sovmorgon jagade P och Ronja runt efter en mataffär som hade öppet och till sist kom dem hem med nya bullar och pålägg (den bästa frukosten).
En liten sötnos puttade upp sovrumsdörren och jag låg och tjuvkikade på henne medans hon stod och pillade lite på en present innan hon sträckte fram den till en "nyvaken" mamma, lilla sötnos.
Presenten var Disneys nya Trassel den senaste i samlingen (jag samlar på Disney klassikerna) som vi senare innan läggdags satt och tittade på alla tre och stundvis satt Ronja väldigt fast klistrad.
Den var jättebra en ny favorit faktiskt.
En härlig bara vara dag.

Söndagen fick vi besök av Frida, Nicklas & Ebbe.
Efter fikan försvann männen och barnen ut för att leka medans jag & Frida satte oss för att pyssla ihop festprogram & namnskyltar till bordsplaceringen till deras bröllop.
Så spännande att få vara en del av alla bröllops-förberedelser och så fint allting kommer att bli.
Allt pysslande drog iväg med klockan så dem stannade på middag innan det var dax att natta barnen.


Har länge velat prova att göra cake pops så jag passade på till fikan men blev ganska besviken, jätteroliga att servera men dem smakade inte alls som jag föreställt mig (Ballerina-fyllning) och var faktiskt aningens kladdiga att göra sen var kanske inte tålamodet det bästa kl 21,30 för att stå och mecka ihop dessa;P.
Kanske ger dem en chans till.....

poss poss

1 kommentar:

  1. Synd att cake popsen inte blev som du tänkt, jag tyckte inte heller att de smakade som jag trodde men jag tyckte ändå att de var goda! jag gjorde också med ballerina men med vit choklad! Dock var det barnen på kalaset som gillade dem bäst fast tror det beror på att man åt dem på pinne ;) Kram

    SvaraRadera