onsdag 22 juni 2011

Midsommarfest på dagis...

Har precis nattat en liiite uppspelt skrutta efter en dag med midsommarfirande på dagis.

Lämnade henne på ett nästan tomt och tyst dagis i morse innan jag åkte in för en stunds shopping på stan.
Hann stressa mig igenom det mesta jag hade tänkt få med mig hem innan det var dax att stressa vidare mot bussen som noga uträknat skulle ta mig hem lagom i tid för att hämta skruttan i tid på dagis.
Men alltid strular ju nått dörrarna gick som vanligt inte att stänga och efter några dryga minutrar skulle ju en tant gå på tyckte hon, så väl hemma igen va det bara att slänga in alla påsar och gardinstänger för att springa vidare till dagis där dem sen sitter och äter i godan ro när jag kommer in helt genom svettig.

Dem satt och åt midsommarmat och hade dukat upp till långbord när jag kom så mysigt så.

Tidigare hade det både dansats och ätits jordgubbar med glass & hela dagiset var dekorerat i flaggor och girlanger och annat fint och alla barnen hade sina midsommarkransar på huvudet som dem gjort för några dagar sedan.

Så härligt när hon skiner upp som en sol när man kommer in.

Nu ska det slås in presenter innan skruttan vaknar igen fick med mig en liten present hem till henne oxå idag vi får väl se om jag får ångra mig djupt över valet hiihi.


poss poss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar