torsdag 23 juni 2011

Lillan går till doktorn Mamma går på SPA...

Jag och skruttan cyklade iväg till Bvc för 18 mån- kontroll med läkar besök och vaccin-sprutor direkt på morgonen.
11.6 kg landade vågen på medans längden var lite knepigare att ta eftersom hon är så pass lång att hon fick stå upp och mätas men det blev till slut en gissning på 86 cm tror däremot att hon är någon cm till.
Klosstorn byggdes, klotter teckning ritades och den förbaskade sprutan togs.
Ronja blev jätteledsen och hjärtat brast ju på mig när hon riktigt borrade in sig i min famn medans tårarna rann och dockan hölls i stadigt grepp.
Som tur var gick det över snabbt när doktorn förklarade varför dem var tvugna att göra så och hon förlät dem och vinkade glatt Hej då när vi sen skulle gå.

P jobbade bara halvdag idag så jag passade på att boka in en spa-behandling på eftermiddagen.
Trodde jag kommit till himmlen när jag klev in genom en port in på en bakgård, förbi en uteservering genom en härlig trädgård med stenlagd stig, lummig grönska & en liten porlande bäck som rann ut i en damm med näckrosor helt ljuvligt!
Väl inne på Spa:et var det inte sämre och jag blir ju så lyrisk i sådana miljöer så otroligt vackert.
I relaxen flödade ett så vackert ljus in genom en fönsterklädd vägg & vilken inredning helt underbara vita lantliga möbler tillsammans med harmoniska väggord och rogivande musik tillsammans med levande ljus.
Lyckades slumra till ett antal gånger under min nästan 2h långa behandling som bestod av skrubb, massage, rengöring och ansiktsmask mm.
Tror nog jag blev insmord med 10 olika cremer, oljor & droppar i bara ansiktet alla med en ny fräsch, fruktig doft, älskar verkligen alla dofter man blir omsvärmad av.
Och vilken tanke det ligger bakom varje rörelse för att man ska känna sig bekväm i den "nakna" situationen man befinner sig i, varje gång massören lämnade eller återvände till min kropp gjorde hon det med ett nätt tryck på just den kroppsdelen.
Likadant med alla dessa handukar och värmefilt som viks undan, viks tillbaka för att dölja en när man ligger där ger både värme och en känsla av att man är helt skyddad.
Som sagt ligger en hel del tanke och takt bakom för en så behaglig stund som möjligt.
Insmord och mjuk i hela kroppen fick jag sitta ner i relaxen i klädd morgonrock och njuta en sista stund av den härliga atmosfären innan jag återvände till verkligheten och mötte upp min lilla skrutt med pappa på lekplatsen hemma igen.<3

poss poss



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar