tisdag 7 juni 2011

Långledigt och sommarmånad...
Med en massa dagars ledighet tillsammans i sommarvärmen hann det slinka ner en och annan glass och äntligen blev lite pyssel färdigt förutom allt mys vi hann med.

Torsdagen blev en lugn slappedag med lite lekplats häng och på kvällen låg jag på knä och textade Ronjas leksakslåda, äntligen den har ju bara varit färdig-målad i evigheter.


fredagen åkte vi in till badhuset, har inte varit där sedan Ronja var 10 mån och nu sprallade hon friskt i vattnet och man märkte hur mycket hon ville göra men inte klarade av.
Så frustrerande det måste vara, men hon spanade in dem äldre barnen och allt dem gjorde och var lika glad ändå.
Hon tyckte inte om dem stående duscharna förra gången vi var där och det var likadant nu men med slangen gick det bra att duscha.

Under Lördagen gjorde vi ett återbesök på vår "djurpark runt hörnet" (ligger 5 min med bil bort) för att se dem små Lemur-bebisarna vi hälsade på för 2 veckor sedan, nu hade dem blivit 18 dagar gamla.
Vi fick tom gå in till dem och mata dem med banan.
Jag blev så facinerad av dem förra gången vi var på djurparken men idag fick dem nog en speciell plats i mitt hjärta så sociala,försiktiga och härliga djur med jätte mjuka händer.
Dem kom fram till oss och åt banan ur händerna på oss och Ronja ville såklart klappa på dem.
Hon var mycket mer framåt än hon var förra gången och skulle in till alla djuren.
Hon älskade jättekaninerna som var lika stora som henne, dom var så mjuka att klappa men ännu roligare att killa hihi hon knöt händerna och la dem (försiktigt) på var sida om kaninen och fnissade så härligt precis som hon gör när hon killar oss.Mammas Snötsnos!



Gjorde en supersmarrig rabarberpaj som avnjöts på balkongen efter middagen.


Söndagen började med lek på lekplatsen i stekande morgonsol.
Sen hjälptes jag och skruttan åt att blåsa upp poolen.
Efter lunch gjorde vi en sats smarriga churros som intogs tillsammans med Abuela och Bobo som kom på picknick på eftermiddagen och stannade för att inviga den nya pizzerian i krokarna.


                                                                    Churros

Nationaldagen åkte vi iväg på shoppingtur för att inhandla sommarskor till skruttan som hon stolt visade upp.
Mamma fick en ny bikini då den gamla hade blivit aningens stor eftersom jag köpte den när jag ammade (hur jag nu tänkte där) och har använt den 2 gånger ;P.
Men det är ju tur det är på det hållet någon gång att kläder blir för stora;P.
Sen blev det ju inhandlat en massa pyssel som jag ska sätta igång och greja med till Ronjas rum.
Efter Ronjas middagsvila blev det stranden för oss med Abuela & Bobo.
Med det kvava, varma vädret trodde vi ett dopp skulle sitta fint men väl nere var det alldeles för kallt för mig och P men Ronja & Abuela hoppa gladeligen i för årets första dopp.
Vilken lycka att få spralla i det kalla vattnet, sanden och stenarna var däremot inte så lätt att ta sig fram i gjorde ont i fötterna tyckte skruttan men spännande ändå att få ta sig ner till vattnet.



poss poss

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig blogg hit kommer jag komma fler gånger:) vart har du hittat de söta sommarskorna?
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder! Leksakslådan var jättefin, synd bara att leksakerna har en tendens att ändå ligga på golvet överallt, iallafall här hemma :) tack för gratulationerna på min födelsedag också! kram

    SvaraRadera