fredag 9 september 2011

Fredagsmyyys bara jag och lillan......

P är i väg i jobbet tills i morgon så efter att vi vinkat av honom i morse tog vi ett
långbad och sen gav vi oss iväg till skogen i det fina höstvädret.

Solen skapade ett helt underbart ljus, dem strålar som nådde oss genom dem
fortfarande gröna trädtopparna även om det hade trillat ner en del
 gula löv som låg längst med stigen.
Hittade en buske med Björnbär som Ronja fick smaka av och uppskattade
lika mycket som den gigantiska spindeln som stod på ett
lämpligt blad och vaktade sina bär.



Ronja ville bara gunga så vi tog oss till närmsta lekplats för lite spring och bus.
När vi kom fram stod Ronja bara och snurrade och visste inte vad hon skulle prova först hihi.
Plötsligt gick ett billarm och Ronja började digga och headbanga i takt :).


Blev alldeles varm i hjärtat under vår promenad idag med minnet av då jag i stort sett
gick ner till denna skog dagligen när vi fortfarande var hundägare och framför
allt när Ronja var bara en liten plutt och låg i liggvagnen.
Kommer ihåg att jag traskade ner dit och hon somnade alltid lagom till vi kom
fram till skogen där jag sen gick i min ensamhet i smällkalla vintern
 huttrandes för att hon skulle få sova en stundmed en
trött gammal hund som bara ville gå hem.<3

Vi har verkligen haft en jättefin höstdag i dag och även om jag välkomnar
 hösten som alltid känns som ett nytt kapitel så får denna höst gärna gå fort 
och julen stå vid dörren snart.

poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar