torsdag 15 september 2011

En ny fas i livet....

Verkar vara slut med tupplurar här hemma.
I söndags bestämde sig Ronja för att hon absolut inte skulle sova middag.
Så vi spann vidare på den iden med tanken av att vi bara skulle testa och se
hur det gick med tanke på hur våra utdragna kvällsnattningar ser ut också.
Nu några dagar senare verkar det vara ett nytt kapitel där titlen är "slut med tupplur" för det går hur bra som helst trots förkylning och det bästa utav allt (nu jinxar jag säkert det men men)...våra kvällsnattningar tar 10-15 min vilket vi inte har haft lyxen med på över ett år.

Själv vaknade jag av att P killade mig under foten i "morse" och viskade att klockan är halv tolv....
Herregud tror jag var lite nannig bestämt efter dem senaste 4 nätternas spektakel då Ronja hostat sig egenom nätterna och hållt oss vakna med bara någon timmes sömn per natt.

Dem hade smugit upp i morse och gjort sig klara för dagis medans den trötta mamman
låg och sussade för fullt, så det var första gången som P lämnade henne själv
på dagis eftersom han var hemma idag.
Hon som aldrig har blivit ledsen någon gång hade brutit ihop totalt när pappa
lämnade henne i morse och fröken hade fått ta upp henne för hon ville bara
upp i pappas famn.Min lilla skrutt.


poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar