onsdag 14 september 2011

Teknikens under.....

Dem senaste veckorna har inte gått i teknikens tecken hemma hos oss.
.
Började redan innan semestern med att Ronja så snällt kastade min mobil i golvet så att den fick resa till mobil himlen, jag fick då låna en mobil som laddaren gick i sönder för för ett par veckor sedan.
I samma veva slutade hemtelefonen också mystiskt att fungera så i ett par dagar var jag totalt utan telefon innan vi skaffade ny hemtelefon bara för att överlämna allt strul till datorn som började krångla, tills i lördags morse då hårddisken la av.
Så hela helgen har vi spenderat letandes efter reperations skivor och dylikt för att försöka rädda alla och då menar jag alla bilder och filmer vi har på Ronja.
Det ruggiga är att i torsdags satt vi och pratade om att vi måste skaffa en extern hårddisk
 som back-up.
Tråkigt att vi inte gjorde tanke till handling.
Nu har vi lyckligtvis lyckats pussla ihop det mesta med utbrända cd-skivor och ej raderade minneskort till den gamla kameran, saknar dock bilderna från Ronjas tid 1-6 mån och nyår-10/-11 vad jag änsålänge kommit på och det smärtar att dem är förlorade, vågar inte riktigt tänka efter om det fattas fler för då blir jag bara så ledsen.
Men man lär sig av sina misstag som det så fint heter!!! Så extren hårddisk står numer på inköpslistan!!

Tills dess kan jag tyvärr inte lägga in några nya bilder heller.

 Har äntligen varit och bestämt mig för vilken mobil jag
skulle ha så på väg hem kommer snart en
Samsung Galaxy SII. 

poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar