fredag 9 september 2011

Full rulle.....

Igår var det verkligen varit full rulle hela dagen och jag bara älskar när allt bara
flyter på då kan man ha hur mycket som helst att göra utan att man lessnar.

Efter att jag lämnat lillskrutta på dagis blev det lite handling inför helgen då P är i väg i jobbet,sen cyklade jag hem och städade, slängde ihop en sats muffins, mös en sväng med gubben innan jobb, sen bar det i väg till dagis igen för att hämta hem min lilla skrutt och efter lite gunghäng med Ronjas dagiskompis och hennes mamma gick vi hem för Ronjas middagslur medans jag redigerade klart bilderna från våra vänners bröllop vi var på i helgen.

Samma vänner Frida & Nicklas med sonen Ebbe kom på spontanmiddag vid 17 så
jag och Ronja hade middags-sällskap och dem 2 små fick leka av sig.
Ronja var hur duktig som helst och roade sig själv medans jag lagade mat, men att
få göra något själv i lugn och ro har ju ett pris.
I detta fallet hade hon klätt hallgolvet med blöjor och dragit ut det mesta på köksgolvet,
hittat en liten påse med skruvar som hon satt och pillade med.


Dem hade med sig världens finaste bukett, en flaska av det mumsiga bubblet
dem hade på bröllopet & lite smarriga praliner.
Tack igen mina vänner.


Ebbe som inte hade ro att sitta kvar vid bordet gick ut i hallen för att ställa sig och
snacka med " någon " vid dörren.
Ronja har flera gånger gjort likadant men jag har bara tänkt (hoppats) att vad kansig hon är, ska erkänna att jag flera gånger också gått ut i hallen för att se om pappa kommit hem tidigt eller någon annan tagit sig in som hon snackar med, men nu fick jag ju klart för mig att det är ju inte bara Ronja som snackar med "någon" i hallen dem senaste dagarna har jag dessutom sett något i ögonvrån när jag gått förbi där.
Och Nicklas som jag precis hade berättat min mardröm för jag hade häromnatten med Freddy Kreuger säger att det är kanske Freddy....... haha kul;P.

Våra små ligister in Action!!
Kanske mest Ronja som var ligist just på dessa bilderna;P.
Ebbe uppskattade inte kli på ryggen lika mycket som Ronja hoppades.

poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar