fredag 11 februari 2011

Vår eller hur var det nu igen..

  I går när skruttan och jag gick för att handla,  började det regna rätt så bra och vinden blåste svin kall kändes ett tag som att mitt ansikte hade förfrusit och då går jag förbi ett löp som lyder Vår värme över skåne ...What!!! var då??? så jädra stort är inte vårt södra landskap.

I dag kommer mormor på fredagsmys det ska ätas laxtacos som sen ska Buzzas eftersom jag är en Buzzador.
Är lite skeptisk till detta men går in med öppet sinne tycker däremot att de kan vara ett super
smart sätt att "lura" i sina små om dem är fiskvägrare.
Vuxna också för den delen ;P(ni vet vilka ni är).
 Som tur är har vi inte det problemet här Ronja fortsätter att äta som en häst men det är kanske inte så konstigt då hon springer rundor här hemma hela dagarna.
Den ända gången hon kryper är när hon har stoppat nått hon inte får i munnen och behöver
en snabb get away.

Kom ett nytt ord i dag när vi satt och läste en av favorit böckerna Fjärilen Frida.
Pepee-Pippi.
Så fort hon ser en fågel ute pekar hon och försöker följa den i sin flygdans.

Tittade precis ut och nu snöar det banne mig!!
Jätteflingorna Arne också!
Hur va det nu igen -Vår på gång eller hahaha.
Nu ska det strax hejas på Anja i skid VM.
Heja Heja Heja.

Trevlig helg <3

possposs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar