söndag 13 februari 2011

Helgen...

I Fredags fick vi ju besök av mormor som stannade på middag och mys.
Dessutom hade ju mormor varit och shoppat lite nytt till skruttan.


 
Tunikan har jag tittat på så många gånger men nu kom alltså mormor med den.
Hon har bra smak våran mormor ;P  (Ronjas)

Lördag inleddes med sovmorgon för mig medans P och Ronja åkte och hälsade på Ronjas
bisabuela (gammelfarmor på spanska).
Jag fick ligga och morna mig i lugn och ro, ta ett varmt bad (själv) och äta frukost framför tvn
i vardagsrummet.
Lyxigt!
Men sen blev jag uttråkad och tog bussen hem till bisabuela och dem andra.
Kändes hur märkligt som helst att gå hemmifrån själv eller snarare att ingen vinkade hejdå när jag gick hemmifrån själv annars är ju alltid Ronjas mormor här och passar henne när jag ska iväg på något och pappa jobbar, men nu var det alltså tomt hemma och ingen att släpa med sig ut heller.
Kan inte komma ihåg att det har hänt sedan Ronja föddes.
Kom lagom till skruttan skulle till och somna så jag hann pussa massor på henne.
Vi hade en riktig mysdag med bisabuela och abuela (farmor) och bobo som också kom efter en stund, när vi kom hem var det dax för lite kvällsmat och sen tog vi ett familjebad.
Kvällen spenerade jag sen med pensel i ena handen och symaskinen i andra handen och vit färg på kinderna.
Har börjat på projekt måla om leksakslåda och sy nya kuddar till vardagsrummet.
Slog till på att måla om ett par lampfötter när 
jag ändå var i farten. 

Söndagen blev en riktig hemma dag.
Hann tom i kapp med tvätten lite.
Efter Ronjas eftermiddags vila gick vi ut för att
gunga och kasta pinne med Diva.
När vi sen kom in i värmen igen blev det frasvåfflor
och varm oboj till fika mmmm.


                                                                           


 När vi sen sitter och leker på skruttans rum lyckas hon vips
 ta sig upp på sin 
bänk för att sen kunna stå och titta ut genom fönstret.
Fort gick det också både att lära sig och komma upp.


                            
 
I kväll får både penslen och jag vila och tar nya tag i morgon

poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar