lördag 19 februari 2011

Vad e de för en dag ....

jo de e P:s fölseda` Hurra hurra hurra
Helgen har verkligen gått i partajandet tecken.
Födelsedagen började med frukost
på sängen och paketöppning.
Frukost i sängen med en 1-åring var väl kanske
inte det smartaste draget men mysigt hade vi.
Tills ljusstaken välte rätt ner i sängen ops...
Utöver presenterna hade jag köpt 30 st lotter och
plaserat ut överallt här hemma på 
ställen och saker han skulle använda under hela dagen.

  
Senare på kvällen hade jag sagt att vi skulle gå på bio
bara han och jag men istället 
 blev P kidnappad här hemifrån utav för honom en okänd
person (hans syster).


Under total tystnad och med ögonbindel kördes
han in till stan för en överrasknings kväll
med de gamla killgänget, bror och svåger.
Det började med laserdome och tjur-ridning
och fortsatte med mat och pubrunda.
Härligt bakfull fortsatte festandet idag med släkten. 
Så härligt när vi träffas allihop och har det gött. 


Gjorde om jag får säga det själv en
supergod Hallon/Lakrits tårta.
Eftersom P är tosig i lussebullar och
hade önskat sig det blev det en tidig 
julbakning i år.


I morgon blir det nog en lugnets dag här hemma med
 pizza och film-mys.

Nu är det absolut natti natti för mig
poss poss 




1 kommentar:

  1. Vilken häftig tårta! Jag kollar ofta i bak och tårtbloggar och skulle gärna vilja lära mig dekorera fina tårtor jag med, men än har jag då inte haft tid :) Tack för din snälla kommentar också, vad kul att du gillade djungelteckningen! Kram Elin

    SvaraRadera