tisdag 15 februari 2011

Alla hjärtans dag

Började dagen med ett tandläkarbesök för att laga ett hål.
Tandläkaren tog förgivet redan förra besöket att
det skulle tas bedövning 
på dagens besök men ash nää sa jag.
Jag har aldrig tagit bedöving hos tandläkaren
innan varför göra det nu var min filosofi.
Gaad säger jag bara medans jag låg där och sprallade med benen,
knöt nävarna och upprepade för mig själv -
du har fött barn, du har fött barn
och tandläkaren försäkrade mig om att han alldeles
strax var färdig slog det mig va fasen har hänt?
Kunde bara konstatera efteråt att man blir mesigare med åren.
Jag har aldrig haft problem med att laga hål innan och smärtgränsen är väl på en lagom nivå då jag har fött barn utan
så mycket som en pinne att bita i mot smärtan.
Kunde också efter besöket som varade i 10 min konstrera
att deras timmpening skulle man ju haft.
Kan undra vad det är som rättfärdigar deras höga priser,
mitt besök tog som sagt 10 min.

Kom hem till skruttan och mormor efter en snabbis
på stan har ju en sambo
som fyller år inom det snaraste.

Senare åkte vi på en liten shopping runda till och
skruttan fick ett par nya skor,
 jag fick lite fina papper från panduro och lite annat småpill.



 
Köpte även krokar till skruttans kök så nu kan
snart operation pimp my kitchen
 börja eller så sparar vi detta till efter vi fått tapeserat. 
Vi får väl se om jag kan hålla mig ;P  



Skruttan med sin alla hjärtans dag present
för ett år sedan.
<3
Tänk att hon har varit så liten ;P

I dag har hon sprungit rundor i sina nya skor som hon bara älskar.
Hon lärde sig tom att klättra upp på hyllplanet på sideboardet vi har i hallen för att komma åt skorna som jag
tagit av henne för att lufta fötterna en stund.
Jag gick för att slänga kläder i tvättkorgen och
när jag kommer ut i hallen igen står hon där 
på hyllplanet och försöker nå sina älskade pjox.
Vi tog premiär turen med dojjorna och gick för att
möta pappa när han kom hem från jobbet,men eftersom
det blåste halv storm ute blev det 
bara till och från garaget.

I går utvecklade hon även sitt Ba= bada till baba.
Redan när P klädde av henne för badet började hon baba baba sen  gick vår lilla nakenfis in till badkaret tjatandes om sitt baba hon såg lite förvirrad ut som om hon inte riktigt vad säker på de va det hon skulle få göra.

poss poss   

2 kommentarer:

  1. Vad härligt du skriver om din lilla tjej, hon kan inte vara mycket äldre än min Sixten! Tack för din kommentar, jag svarar dig här också för säkerhets skull. På sidan tips & trix på min blogg
    http://bengtssonsbaksida.blogspot.com/p/tips-trix-och-steg-for-steg.html
    beskriver jag precis hur jag går till väga när jag trycker ut bokstäverna, lycka till!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina papper du köpt! Jag har också shoppat papper och lite annat på Panduro. Jag har målet att det ska bli ett kort och jag har bilden hyfsat klar i huvudet men har ingen aning om hur jag ska ta mig dit i verkligheten. Kommer antagligen bli fulare än något Leia kluddar ihop på dagis men jag måste ju börja någonstans!;) Har du några bilder på dina "alster" här på bloggen?

    Ha en fantastisk fredag!

    SvaraRadera