lördag 16 juli 2011

Sommar.....

shopping.
Lite shopping har jag hunnit med nu när det har varit dåligt väder och som vanligt är det ju mest skruttans garderob som blir påfylld.
Det är ju så mycket roligare att handla till henne men hon behöver ju faktiskt nya kläder i en liten annan takt än en själv också.
Hittade den Rödprickiga klänningen på rean och blev kär den är en stl större också så den kommer ju tom vara med oss ett tag.
Dem vita & röda förklädena var bara ett måste-ha-köp kunde se lillskrutta stå alldeles mjölig på en stol i köket med det röda förklädet om halsen i full flärd med att baka pepparkakor till jul så det skulle ju bara följa med mig hem och ett vitt är ju aldrig fel.
Båda har en jättefin spets kant nertill och lite Madicken-känsla över sig.
Annars blev det en liten "vuxnare look" på skruttans kläder är sååå trött på Hello Kitty som man i stort sett ser var man än tittar nu mer.
Älskar färg kombon Rött,Vitt & Blått (om inte det syns ) tycker det ser så fräscht ut och Ronja passar väldigt bra i rött till skillnad från sin mamma.



Hittade ett sött Rosa kakfat också som egentligen skulle få bo på Ronjas rum men när jag hittade Rosa/Vit prickiga servetter tänkt till hennes kalas ångrade jag mig när jag började föreställa mig dukningen så änsålänge står det i mitt kök och inte i Ronjas vi får väl se var det hamnar till slut;p.
&-tecknet som äntligen har kommit till mitt hem fick dela plats med textbrädan i fönsterkarmen i vårt sovrum sålänge.
Tanken var att Brädan skulle pryda en vägg men jag skulle vilja ha en bräda i varje rum så nu kan jag inte bestämma mig och den trivs rätt bra i fönstret så länge tror jag.


Igår blev det en tur till IKEA för att äntligen få hem lekmöblerna till Ronjas rum.
Min tanke har varit att jag nu under semestern ska börja pimpa hennes lilla kök som jag har
 haft planer på sedan hon låg i magen ;P.
Så vi började med bordet & stolarna.

poss poss

1 kommentar:

  1. Jättemysig liten matplats, är gungstolen också från Ikea? Den var hur gullig som helst! Jag längtar också tills jag får pimpa Alvas kök när vi flyttar, älskar alla små miniköksprylar :) kram

    SvaraRadera