onsdag 6 juli 2011

Dessa underbara sommardagar....

Sitter just nu och bara lapar sol (& bränna) medans skruttan nannar middag efter en härlig förmiddag på dagis.
Idag var dem en fröken på varje barn det är lagom det hade egentligen kunnat (velat ) ha henne hemma den här sista veckan innan pappa oxå kommer hem på semester men tycker att det blir ett väääldigt långt avbrott från dagis då och det kan vara bra för henne att få total uppmärksamhet av fröknarna och gemenskapen bland dem idag 4 barnen som är kvar borde ju bli bättre eller kanske bara så en mamma tänker allt är kanske glömt när vi sen om 5 veckor efter semestern traskar in på ett nästan okänt dagis igen vem vet.

Igår när jag kom och hämtade henne på dagis var dem i full gång och hade vattenkrig så härligt tänk att det kan vara så skoj med vatten.
Min lilla fis satt ifs på bänkarna och skurade med en wettex trasa medans dem andra sprang rundor och stänkte ner fröknarna de e min skrutta det:).
Hon är alltid helt slut när jag hämtar henne och eftermiddags nattningen är inte direkt en svår uppgift.

På eftermiddagen bjöd faster & kusinerna hem oss på grillat, mumma.
Ronjas Abuela och Bobo (som hon har tjatat om dem senaste dagarna) och storkusinen Isacc var redan där när vi kom dit och givetvis blev det ju dopp i poolen, tom för mig (årets första, havet har jag inte vågat ge mig på än)
-Badkruka!
-Vem!!??


4 juli 2010



5 juli 2011

Så roligt tycker jag att ha bilder på Ronja på samma ställe från olika år det
blir ännu tydligare hur mycket som har hänt på ett år då.

poss poss

2 kommentarer:

  1. hihi så roligt att se skillnaden, det blir lite mer tydligt när det är exakt samma motiv men inte riktigt samma bebis ;) Tack för dina fina ord om Alvas rum, jag blir lika glad varje gång! Kram

    SvaraRadera