lördag 30 april 2011

RoonJa, Potta & cykeltur...

Min skrutta är för söt i går när jag stod och sminkade mig på toaletten smet hon in och drog ut toarullen och efter att ha rullat in/kastat metervis med toapapper blev jag liiite trött och sa RoonJa till henne lite på skarpen, och tillbaka får jag höra OoonJa i exakt samma tonläge medans hon i full fokus pilla vidare på toarullen va fasen gör man kunde inte annat än asgarva.

När vi sedan var på lekplatsen hittade Ronja en ny liten flicka hon lekte med, först fick flickan inte låna hennes spann/spade vilket var olikt henne men sen gick det bra och när Ronja sen råkade skvätta sand på flickan och jag borstade bort det från hennes kind skulle Ronja klappa förlåt på kinden och sen var det fullt kram-kalas.
Det kramades, klappades och höll handen för fullt från båda håll men Ronja var nog snäppet värre.
Dem var för söta ihop.


Annars var jag och hämtade hem min vinst innan i veckan jag som aldrig vinner något :)
Jag är ju Buzzador och för en månad sedan kom det ett lite kryptiskt mail där det stod att jag hade vunnit i en fototävling jag var med i från Sankta Maria och att dem ville bekräfta min adress men inget om vad jag vunnit eller vilken plats jag kom på så det blev en riktig överraskning.
På avin stod det att paketet vägde över 4 kg så då blev man ju nyfiken som bara den.


Detta var vad jag vann en stor låda full av Santa Marias Taco produkter massa saker som jag aldrig änns sett på hyllorna i butikerna ska bli spännande att prova så nu vankas det Taco-kväll här hemma.



Mormor hade med sig lite nytt till skruttan när hon kom för att sitta barnvakt i onsdags.
Och när jag kom hem berättade mamma att Ronja hade kissat på pottan duktig flicka.
Ronja har dem senaste veckorna börjat säga till när hon behöver/vill byta blöja eller gå på toa så det var inte första gången men jag har missat alla gånger det har hänt.



I går kom P hem med en cykel, barnsadel & en liten hjälm till skruttan och
efter middagen blev det premiär tur.
Verkade som att det var uppskattat att åka bak på både mamma & pappa men gladast var nog P som inleder sin pappaledighet på måndag och planerar cykelturer för fullt:).

Trevlig Valborg!!

poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar