torsdag 7 april 2011



Få saker luktar väl så gott som nytvättat.
Kunde inte stå emot utan köpte med min en flaska 
sköljmedel med doft hem när jag och skruttan var och
handlade i förmiddags.
Ända sedan dem första plaggen till Ronja skulle tvättas
har jag bara använt parfymfritt tvättmedel och
sköljmedel med en pytteliten skvätt doftande
sköljmedel i för jag tycker annars att kläderna
känns så hårda och strama.
Men när skruttan för ca en månad sedan fick
utslag och eksem över hela kroppen ca 2 veckor
efter jag börjat tvätta med vanligt tvättmedel
(tror inte det var det som det berodde på men 
då behövde jag åtminstånde inte undra om det var det.)
så bytte jag tillbaka till parfymfritt helt och hållet.
Men nu är eksemen borta och den första väldoftande
maskinen är färdig mmmm ska bli så skönt när man sen
också kan hänga ut tvätten så den får soltorka.



Clean warm cotton

   Har hört att denna parfym ska lukta precis som nytvättat
   så isf skulle den ju vara som gjord för mig glömmer tyvärr
att gå in och ta ett snifftest varje gång jag är i stan.

En annan doft som jag sprungit förbi flera gånger här hemma
i hallen idag och inte blir klok på var den kommer ifrån är 
doften när man kommer in på ett konditori det
luktar sött, grädde, sylt och annat mums.
Jättemärkligt kanske har det flyttat in ett litet väsen
i min hall och han var konditor vilket gör mig ingenting så
länge det luktar så gott problemet är väl kanske bara att man
blir ju ganska sugen. 

poss poss 

1 kommentar:

  1. Jag har också kört med parfymfritt tvättmedel till alvas kläder även om jag också tycker att det luktar så tråkigt, men bättre att vara försiktig så länge de är små :) Cleanparfymerna älskar jag, synd att de är så dyra bara! Jag gillar shower fresh bäst, tror det är den heter fresh laundry som ska lukta som nytvättat, det finns ju så många sorter att välja på nu har jag märkt :)Bra tips också att jag shoppar pga yrkesskada, det ska jag säga till andreas nästa gång han klagar haha! Kram

    SvaraRadera