tisdag 26 april 2011

Idag har vi verkligen varit ute nästan hela dagen.
Vi rullade iväg med vagnen på en promenad vid 10 efter en lugn morgon.
En hyfsad bit kom vi innan Ronja ville gå själv vi tog en omväg och gick tillbaka
till en utav dem mindre lekplatserna här omkring och till vår stora glädje var där samma
rutschkana som det var hos mormor där Ronja lärde sig åka själv.
Några vänder senare tyckte skruttan att det var dax att gå och på vägen tillbaka skulle det plockas
och vändas på varenda sten och det var minst sagt en stenig väg jösses det tog sin lilla tid men hon var ju också för söt där hon gick med händerna fulla av en massa fina stenar
som hon kom och lämnade till mig.
Sen blev det lite lek på dagisets lekplats innan vi gick tillbaka till vår stora lekplats
där dagiset var ute och lekte.
Grannen var också ute med sin dotter så det blev lite snick snack innan det var dax
 för lunch och middagslur.
Ronja sov bara 1h 15 min och när vi gick ut i köket fick hon syn på paketet med Digestive kex (en stooor favorit)och väldigt bestämt pekade hon på det så med ett kex i handen satt hon i mitt knä i dörrhålet till balkongen och mornade sig i vårvärmen.
När jag sen gick in för att hämta lite dricka till henne såg hon ju paketet igen och vips va det lilla fingret framme igen och inget snack om saken det fick bli ett kex till och vi skulle minsann sätta oss i dörrhålet och mysa igen :).
Ny blöja och sen traskade vi ut igen ända till P kom hem från jobbet och gjorde oss sällskap tills jag gick in för att
börja på middagen medans dem forsatte en stund till.


poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar