lördag 28 januari 2012



Mamma vet du vad..!!?

Ronja har börjat säga Mamma vet du vad..!!?
Blir lika varm i hjärtat varje gång hon säger det.
Det är med en sådan vuxen (okej äldre) klang i det
och helt rent uttal.
För någon dag sedan sa hon det tom som en fråga Mamma vet du vad båten?
(om jag visste var båten till hennes puzzel var)

Det tog mig några dagar innan jag kom på var
hon hade fått det ifrån och till slut slog det mig,
jag brukar ju säga så för att avleda henne från
något hon inte får göra eller ett litet utbrott
 då blir hon alldeles lugn och lyssnar noga
på vad jag har att säga.

Det går verkligen otroligt snabbt för henne att
snappa upp saker nu och orden blir fler och
fler i hennes meningar.

Något som också blivit vanligt här hemma är
att hon frågar väldigt ofta vad är det?
till saker som man knappt hör själv minsta lilla
ljud hon hör frågar hon vad det är så att man får
tänka efter om/vad man hörde för något för att
kunna ge henne ett svar.
Det kan vara bilar som kör/tutar långt borta,
 kylen som knäpper, dörren som slår.



Mammas hjärta har blivit så stor!!
poss poss

1 kommentar:

  1. svar: Ja, förra gången hade jag också packat ned lite grejer som aldrig användes. Får försöka packa smart den här gången :)

    SvaraRadera