söndag 22 januari 2012



3-års kalas/Årets 1:a pulkaåk....

Lördagen spenderade vi hos Ronjas kusin som fyllde 3-år.
Dagen till ära hade födelsedagsbarnet Musse tema så jag scrappade
ihop ett litet musse-kort som fick matcha paketen:P
sen hade han även beställt en super smarrig "Pippi"-tårta.


Vi startade söndags morgonen med att åka in och handla
nybakat bröd och pålägg sen vidare ut till Ronjas faster och kusiner där Ronja sovit inatt.
 (hon skulle absolut inte följa med hem igår efter kusin Simons kalas
  utan skulle sova hos faster.)

 När vi sen kom hem vid lunch tog vi fram pulkorna och gick till
lekplatsen där vi har bästa pulka backen.
Lite snålt med snö då den redan hunnit börja töa bort efter morgonens snöfall
 men man kunde ju inte sitta inne nu när vi väl fått lite snö att åka på.

Första vändan drog jag upp Ronja i pulkan men hon skulle springa & ner resten av
åken fick vi dra ner henne i pulkan så snålt var det med snö.
Skam den som ger sig!
Nästan genast kom flera av Ronjas dagis-kompisar och vi hjälptes alla åt att rulla 
snöklot till en ganska så stor snögubbe trots allt,sen var snön slut ungefär.

Tyvärr drog jag inte med mig systemkameran med tanken att
jag skulle fotat med mobilen men den glömde jag hemma.
Bjussar på en bild från förra vinterns pulkaåk istället.


 Åh myyys, sötisarna.

poss poss

2 kommentarer:

  1. svar: Tack! Är jätte nöjd med bilderna :) Gott! Korvstroganoff går alltid i :)

    SvaraRadera