tisdag 17 januari 2012



Ljudbok...

Har lyssnat på mitt livs första ljud bok som jag fick i julklapp av P.
Första cd var lite av en utmaning att sitta ner och bara lyssna (fick spola tillbaka några
gånger då jag kom på mig själv göra något annat)

Men när jag sen väl kommit in i boken gick det både att lyssna och göra annat, stod
två kvällar och bakade och hade ljudboken på som ett bra sällskap.


Skadad av Cathy Glass-Uppläsare Angela Kovacs

Hon som läste upp boken var jättebra, hade en bra röst vilket är viktigt iaf för mig för att
jag ska fastna för något, likadant med tv-program som jag ibland
kan sätta på på laptopen när jag ska sova.
 Tror dock att jag hade blivit mer berörd om jag läst boken själv, men i detta fallet
var det nog bara bra då detta var en ruggig verklighets baserad berättelse om en
foster mamma som tar sig an en otroligt särgad och förstörd liten flicka på 8 år,
vars liv har varit så långt ifrån hur ett barns liv ska vara och efterhand berättar
den lilla flickan den ena hemligheten efter den andra.

 Fastnade helt för konseptet med ljudböcker
och är redan på jakt efter nästa.

poss poss

1 kommentar:

  1. Jag har aldrig heller hört en ljudbok trots att jag älskar böcker, men kanske får ge det en chans! Tror det skulle passa för att tvinga ut mig på promenader som kan vara så tråkigt annars :) Tack för gratulationerna på Alvas födelsedag också och grattis till Ronja i efterskott! Kram

    SvaraRadera