fredag 27 januari 2012


Fredagsmys...

Fick slängt ihop en två-rätters lagom till P kom hem efter jobb.
Ugnsbakad potatis,Kotlett/kyckling och hemmagjord
grönpepparsås.Mumma
Till efterrätt blev det fruktsallad med lättvispad vaniljgrädde.



Ronja som är helt galen i allt vad frukt heter blev överlycklig när
jag efter middagen frågade om hon ville ha efterrätt.
JA,ja ja joddla hon men när hon smakat på grädden som dessutom
var toppad med lite riven choklad valde hon att plocka ur och lägga
frukten på bordet, jag trodde snarare att hon skulle valt bort grädden
då hon under dagen blivit sååå ledsen för hon inte fick mer vindruvor och dessutom
dem senaste dagarna själv sprungit och norpat ur fruktfatet som hon numer når.

Sen jag började jobba har jag börjat komma in i fredagsmyset dem senaste
fredagarna, den här känslan av att komma hem och det är helg, att få vara
tillsammans hela familjen.
En underbar känsla som jag verkligen har saknat under
den tiden jag gick hemma.
(& änsålänge håller sig måndags ångesten sig borta:P)

Vi får väl se vad resten av denna helgen har att ge då inte
 mycket är planerat för en gångs skull.

poss poss



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar