fredag 20 maj 2011

Sjukstuga,Rutschkana & Trolldeg ...

Vi har sjukstuga här hemma som alla andra....
Ronja är väl på bättringsvägen hon var ju sin första riktiga dag på dagis igår, men P kom hem efter knappt 2h på jobbet och idag vaknade jag men en väldigt märklig stämma så snart ligger väl jag också.

Eftersom skruttan total vägrade att somna igår så fick vi som tur va sovmorgon idag men det gör ju att allt vad rutiner heter blir lidande så efter en sen frukost med nybakade bullar gick vi ut en sväng i vårvärmen.

P och Ronja gick till lekplatsen före mig och när jag kommer ner åker Ronja helt överlycklig ner själv för den stora rutschkanan som är både lång och brant.
Lite i chock-tillstånd frågar jag P "åker hon den själv nu" och ja en lika chockad pappa hade försökt fånga henne i hättan på jackan innan hon skulle åka (då hon alltid åker i vårt knä i denna kana) men fått hättan i handen och sett Ronja åka iväg ner.
Sen blev det ju ett antal runder själv liggandes i denna rutschkana hoppandes över guppen med världens bredaste leende på läpparna min lilla skrutta, inte är hon en fegis iaf.

Eftermiddagen spenderade vi med att göra trolldeg både P & jag väldigt engagerade eftersom dem lekt med lera på dagis och R hade tyckt det var jätteroligt men i dag satt hon bara och tuggade i sig den.;P


Mitt lilla trolldegs bidrag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar