måndag 30 maj 2011

När det växer grisar i toan/Mors dag..

i ett kort oövervakat tillfälle i går morse smet skruttan in på toan vilket alltid innebär hyss vilket jag tyvärr upptäckte alldeles för sent när det blev så där knäpptyst och man bara vet att nått fuffens är i görningen.
Mycket riktigt när jag springer in på toan står hon och smörjer in händerna i den blå väldoftande gelèn i toastolen som bara är helt omöjlig att få bort lukten av ( har nämnligen hänt en gång tidigare).

När sen P kommer upp så där härligt bakis ett par timmar senare hör jag han mumla något inne på toan för att sen komma ut och viska till Ronja man stoppar inte grisar i toan.
Jag fattade ju ingenting vad han pratade om så jag gick in på toan och lyfte på toalocket för att se en söt liten nasse-nalle ligga nertryckt i toastolen.
P hade ju blivit aningens chockad när han öppnade toalocket.



Min skrutta plockade sin första blomma till mig igår så där på Mors dag och allt.
Blev en sån som nu växer överallt i gräset gul knopp med vita blad har ingen aning vad dem heter.
Annars plockas det bara maskrosor och inte dem gula utan dem vissna utan äns fröna kvar att blåsa bort men de gör ingenting skruttan springer rundor med en i var hand och blåser för glatta livet på dem.Sötsnosen!!



Idag kom P hem med en extra mors dag present i efterskott nämligen en 600 sidors kokbok haha mansgris kan man ju tänka men nä då en väldigt passande present som jag blev väldigt glad över och han betonade att den var till oss båda då det nog oftast är han som lagar maten här hemma.
Men iaf vi har hamnat i ett riktigt tråkträsk vad det gäller middagar här hemma blir för det mesta samma rätter som tillagas.
Så när jag stod och hängde i frysen för att börja på middagen strax innan P kom hem med boken idag kände jag noll inspiration så den var verkligen passande.
Nu ska vi läsa och bli inspirerade till ny tänk i köket vi får väl se hur det går haha...
Ännu en fördel med att skruttan går på dagis och äter lunch där jag behöver bara tänka ut ett lagat mål om dagen numer då sinar inte fantasin lika snabbt.


poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar