tisdag 31 maj 2011

Liten i Stor värld...

Jag har alltid haft sedan jag själv var liten en förkärlek till vuxenvärld i barnstorlek.
Kommer ihåg redan på dagis hur vi fick ett helt rum att leka affär i där föräldrarna fick ta med sig urdiskade och urtorkade gamla matförpackningar som vi hade som varor och jag älskade detta rum, uppenbarligen eftersom jag fortfarande minns det.

Har länge tittat rundor efter lekstugor då jag alltid har önskat mig en alldeles egen lekstuga.

Nu har jag hittat något som jag tror jag hade haft lika roligt i som skruttan nämligen lekstugor och inte vilka lekstugor som helst heller, dessa små hus är ju helt fantastiska små mästerverk och inte är det  bara en fasad heller utan minst lika mycket krut läggs på insidan.
Önskar så att vi bodde vi på gård då hade jag byggt upp en hel liten by att få leka av sig i stor som liten.








Dessa kommer från Liliputplayhomes.com, eleganteplayhouses.com,poshtots.com

poss poss

1 kommentar:

  1. Hihi vilken dröm för vilket barn som helst att ha en sån lekstuga! När jag läste ditt inlägg fick jag också ett minne av såna där förpackningar som man lekte med så jag har uppenbarligen också gillat att leka kök och affär, allt som vuxna gör är nog kul när man är barn:) Ja det var jättekul att få se hur dagiset såg ut, jag tror alva kommer att trivas jättebra för hon ville aldrig fara därifrån! Trevlig kväll, kram!

    SvaraRadera