söndag 22 maj 2011

Helgen/ Djurparken/Nya ord....

Lördagen bestod av Djurparks-besök där vi fick klappa på getter, en kelsjuk ekorre,tosiga papegojor som både hostade och kallade på pappa, men vår favorit var Lemurerna som vi fick mata med vindruvor när vi kom, två stycken hade precis fått ungar och dem minsta var så
nya som ett par dagar gamla bara.
Ronja som själv älskar vindruvor hade lite svårt att förstå att dem inte var till henne när
hon fick dem av "djurskötaren" och ville sen inte ge dem till lemurerna
så vi fick mata dem ist, så mysiga djur.





Det var riktig babybom i djurparken och flera Wallabys skuttade rundor med sina
små ungar i pungen.
Naturligtvis blev det ju en glass i solskenet innan vi tog en liten runda till
och sen åkte hem så skruttan fick nanna middag.

Väl hemma igen blossade min väntade förkylning verkligen upp och resten av dagen blev väldigt lugn.
P fixade hämtmat och innan pytte och vällingdax gick vi ner så skruttan (och pappa)
fick rasta sig på lekplatsen.

Söndagen spenderade jag på soffan med bl.a feber & huvudvärk medans
P och skruttan åkte hem till Bisabuela (gammelfarmor).
Med nästan gott samvete la jag mig på soffan med laptopen på magen för att se på "tv".
P brukar reta mig med att det bara är jag & pensionärerna som tittar på 1:an & 2:an;P
Men jag som aldrig tittar på tv har faktiskt hittat några favorit program på just dem kanalerna.
En sån tur att Svt Play finns så man kan hinna ikapp alla avsnitt man aldrig hinner se om kvällarna.
Hann ifatt alla Trädgårdsfredag-avsnitt ett super mysigt program som gör att man önskar att man hade lite gröna fingrar så det var lönt att änns tänka tanken på att börja odla saker.
Har tidigare tittat igenom hela säsongen av Landgång-Australien, också ett mys program
där dem båda programledarna är så mysiga ihop.
Började även se Mästarnas mästare som jag följt dem tidigare säsongerna men då kom P & skruttan hem så det blir väl att föksöka se resten i veckan för att hinna ifatt till finalen nästa söndag.   

Annars har skruttan dragit till med flera nya ord idag Dockan har konstigt nog blivit Diddi (precis som hon kallade Diva) imorse sa hon både Nane-nalle och Ippi-pippi sen när hon var ute på balkongen med P sa hon nått som lät som äckligt flera gånger fast hon menade nog läskigt då hon inte
vågar gå nära springan vid kanten längre för man ser ner till marken. 

Nu viskar sängen mitt namn ..

poss poss


1 kommentar:

  1. Jättefina bilder, ser ut att ha varit en fin dag på djurparken! Alva älskar också djur så jag hoppas vi kan fara på nån djurpark i sommar! Tack snälla för din fina kommentar om bloggen, jag blir så glad! Kram Elin

    SvaraRadera