torsdag 13 januari 2011

Nattningar dag som natt...

Vågar ju knappt skriva detta men både idag och igår
har nattningarna gått ganska (underdrift) väldigt bra för att
 vara oss.
Jag sätter mig hos henne kelar och sjunger sen sätter jag mig precis innanför dörren tills hon har somnat.
Denna "metod" har inte funkat innan, så fort vi änns tänkt tanken att flytta oss från henne har hon blivit helt hysterisk och nattningen säkert dubbelt så lång. 
När jag nattade henne efter lunch tog det ca 25 min och då log hon tom till sist lugnt och mumlade lite för sig själv.
Gullunge!!
I går kväll tog det ca 45 min innan hon somnade men utan 
utbrott.
I kväll nattade P henne på en kvart!!
(vaknade dock efter 30 min men jag nattade lätt om henne igen) 
Hon har vaknat både i går natt och natten till i dag
rest sig upp och lagt sig ner och somnat om själv igen.
Så förhoppningsvis är vi på banan igen med dessa
nattningar som inte har funkat alls sen den dagen hon lärde sig ställa sig upp i spjälsängen.
Tänk när hon var alldeles jätte liten gick vi bara
in och la henne i sin säng och då somnade hon samma
sekund vi lämnade rummet.
Kommer ihåg att vi hade en ko-snutte hängandes på
spjälsängen och denna kunde hon ligga
och titta på hur länge som helst.

poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar