söndag 16 januari 2011

Lite pyssel & Böö...

Har äntligen fått lite små pyssel gjort.

Sydde kudde, madrass & täcke till Ronjas dockvagn igår.
Det blev väldans poppis speciellt täcket,
 fast som skurtrasa hihi.
Hon torkade händerna och skurade rummet med det.
Gullungen.


  

Jag fick äntligen ihop en vimpel till hennes rum också.
Har skullat göra en vimpel ända sedan hon låg i magen men 
har inte hittat dem rätta tygerna. 
(eller dem jag ville ha hade utgått och har inte hittat liknande)
Men nu äntligen fick jag knåpat ihop en.

Hela helgen har vi haft ett litet spöke här hemma.
I fredags när mormor satt barnvakt till Ronja sa hon Böö till henne
och det har Ronja nu sagt hela helgen och blivit
superlycklig när vi blivit rädda.
Så nu får man ju vakta tungan ett ända litet Böö
fastnade så lätt;P

I dag fick hon även till en ny dans-move.
Hon älskar att sitta och lyssna på Volbeat på pappas
mobil och idag började hon vagga från sida till sida
i ett av sina dans nummer.

Själv har jag inte varit lika extremt trött idag som
dem senaste dagarna. Vaknade i går morse och hade
superont i ena örat, väntade mig en öroninflammation
eller nått annat skoj men de va som bortblåst idag.
 Skönt!

 poss poss





2 kommentarer:

  1. haha vad gulligt, men det är inte lätt att skilja på skurtrasa och täcke när man är liten :) Vilket bra tips att sy själv också till vagnen så får man det ju i de tyger man vill ha! tack för dina gratulationer på Alvas födelsedag också! Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Ronja har väldigt bra musiksmak måste jag säga! Hon e världens goaste systerdotter! Poss poss från moster

    SvaraRadera