tisdag 30 oktober 2012

 
Det låter här hemma konstant och hela tiden...
 
förutom alla fina ramsor och sånger som kommer från Ronja
så kommmer det även en massa andra ljud som 
kakakakakakakakaak...babababababaabb, köra-billjud, ddadadadadadaa
gigigigigiggiggi, tjut, nönnönöönmn osv.
 När det inte räcker med ljudnivån från munnen så tar hon
till något man kan trumma på, skramla med, dunka i golvet m.m
och förresten sa jag att det låter konstant här hemma.

Härom dagen när vi satt och målade kom Ronja in i någon
ramstrans och började rabbla/sjunga uno,dos, (tres) quatro på spanska
i någon påhittad melodi och så satt hon och upprepa sig om och om igen hur
länge som helst så jag var bara tvungen att filma henne;P


Ett annat underbart ljud från henne kom imorse när jag stod och
sminkade mig på toan och hon satt och grejade på sitt rum
från ingenstans säger hon
"mamma vet du vad"
Jag: nä vadå
R:jag älschkar dig mest i hel a världen.

Hjärtat mitt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar