tisdag 13 december 2011


Lucia ....2011


Idag var vi på Luciafirande på Skruttans dagis.

Otroligt mysigt, jag och Ronja gick till dagis i mörkret då vi skulle samlas 16,30.

Efter jag klätt min söta lilla flicka till världens sötaste mini-lucia var det bara att
 vänta in Abuela & pappa innan vi kunde bänka oss alla väldigt förväntans fulla.
Pappa fastnade tyvärr i bilkö men hann som tur var precis
innanför dörren när dem skulle börja sjunga.
Otroligt många föräldrar och släktingar trängdes i ett allt för litet rum och
 jag trodde barnen skulle få en chock när dem kom in men dem var så
 otroligt duktiga och sjöng högt och bra.


 Luciorna gick in först och Ronja gick med en äldre flicka som hon
 stod och höll i handen under hela luciatåget också.
Min sötaste stod mest med rynkade ögonbryn och bet sig i kinden och
försökte ta in allting, men hon sjöng med på "Binka stjäna, hu ja stjäna".(stolt mamma)

Efteråt blev det lussebulle och pepparkakor som barnen själv bakat och
alla trängdes på samma ställe igen men
Ronja tog en bok och satte sig i Abuelas knä på golvet i en hörna
och mumsade på sin bulle medans Abuela läste.

Under tiden jag skrev detta inlägg har Ronja vaknat 2 gånger
ledsen tror nog att det blivit lite mycket
nya intryck idag och natten kan bli tuff.

poss poss





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar