måndag 5 december 2011

2:a Advent.....


Började jättemysigt med pepparkakshus bak
avslutades dessto sämre med att Ronja kräktes 
flera gånger under natten.
Däremellan hade vi en jättemysig 2:a Advent.



Under förmiddagen satte vi igång med pepparkakshus bak
när vi fick ett spontan besök av Ronjas faster och 2 kusiner
kring lunch.
Ronja smaskade pepparkaks deg i härligt takt och ännu roligare
blev det när kusinerna fick hoppa in och fortsätta baka med den deg
 som blev över.
Blev några pepparkakor till dem var som dem fikade på tillsammans med mjölk
innan vi klädde oss varma för att möta upp kusinernas pappa och ta
 en tur till den årliga julskyltningen inne i stan.
Tyvärr var årets julskyltning ett riktigt skämt och vi
 gick mest och frös i dem kalla havsvindarna.
Hittade till sist ett litet torg där barnen fick fiska i fiskedamm och
sen satt dem alla tre på en halmbal framför en brasa och värmde sig
 medans dem smaskade i sig sin fångst.
Dem var så söta där dem satt i full mundering och röda om näsan.
Sen gav vi upp i kylan och åkte hem och åt pizza här hemma.

När kusinerna åkt hem fick
Ronja sig ett bad med sin nya badleksak från 24-kalendern
och hon somnade sött trots att hon somnade i vagnen en bra stund under
vår promenad inne i stan.

Lagom till att jag skulle gå och lägga mig låter det som hon kräks inne i sin säng
så jag springer in och en jätteledsen Ronja sitter upp i sängen alldeles nerkräkt.
Inte nog med att hon var full av kräk så hade hennes sitt-puff bredvid
 också fått sig en ordentlig omgång den med.
Medans P springer in i duschen med Ronja inser jag att jag
måste skruva isär hennes säng för att få ren den.
Sen blev det några timmars skurande medans hon kräktes några gånger till.
Mitt i natten vaknar hon och kräks en runda till.
Så idag har jag tvättat i 11 timmar isträck och lika många maskiner.
Verkar som tur var inte vara någon magsjuka utan "bara" lite för mycket
pepparkaksdeg för dem små doser ätbart hon fått
 under dagen har fått stanna kvar.
Dagen har vi bl.a spenderat framför 2 filmer med Tingeling
som Ronja älskar lika mycket som sin mamma.
Sen ville hon se på " Pippin"(Happy Feet)
som hon oxå älskar eftersom han har lika mycket skutt i benen
som hon har misstänker jag.

poss poss



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar