fredag 28 oktober 2011

Ny Garderob till Ronja....

   Ronja valde att ömsa skinn och växa ur alla sina
     kläder lagom till det var dax att fylla på vinter-
      garderoben så den senaste tiden har det shoppats en hel del.


lite av det som införskaffats...


Det är så stor skillnad på att handla kläder nu jämfört
med innan hon började gå på dagis.
Blir inte lika mycket söta klänningar och tuffa tunikor då det inte
känns så praktiskt allra minst så här i vintertid då det snart ska
 bökas på overaller och en massa annat tungt att gå klädd i. 

Förutom en påfylld garderob med kläder så har det även
blivit en ny utomhus garderob.
Det känns som man skulle kunna handla hur mycket ytterkläder som helst
och jag det har vi gjort också men
kommer man andvända allt??? kommer man sakna något????
Jag som hade sådana problem förra vintern och inte visste vad jag skulle
klä henne i och då satt hon bara i vagnen i stort sätt hela
vintern hur svårt kunde det vara??
Nu däremot har jag ingen aning vad man kan tänkas behöva!!

vi har införskaffat...

vadderade överdragsbyxor,
fingervantar,
halskrage,
termobyxor+täckjacka,
overall,
galonvantar,
regnstövlar fodrade+ofodrade,
vinterkängor.

 Däremot har jag samma mössproblem som förra året hittar ingen mössa
jag tycker om antingen är dem jätte plutte-nuttiga eller aptrista.

poss poss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar