fredag 28 oktober 2011

Favorit Tröjan...

 Ronja har börjat bestämma vad hon vill ha på sig själv och
är dessutom väldigt bestämd.

I förra veckan kom jag hem med en tröja som jag hittade på rea för en ynka 50-lapp
perfekt dagis-tröja tänkte jag men Ronja
blev kär vid första ögonkastet.





Hon går fram och klappar på "monster-tröjan" så fort den hänger på tvättstället
och innan hon förstod att den måste torka innan hon kunde ta den på sig
( ja den har hunnits tvättas ett antal gånger redan)
sprutade ju tårarna för hon ville ju inget annat än att ta den på sig.
Igår när vi låg och vilade smög hon plötsligt upp och fram till monster-tröjan
 som i vanlig ordning hängde på tork, jag ser bara på håll hur
hon står och pillar lite på tröjan och pratar för sig själv.:)

Det var inga som helst problem när jag i dag frågade om jag kunde
 få ta kort på henne och monster- tröjan i vanliga fall är det inte det
lättaste att få en bild på ungen men idag var hon mer än villig att ställa upp på bild
och sa tom till mig "ta tot" och peka på tröjan när jag la ifrån mig kameran.

poss poss




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar