torsdag 20 oktober 2011

Bloggsug.....?

Ända sedan hård disken krascha och alla foto på Ronja försvann
 ( det försvann annat också men det var bara fotona som var viktiga)
så har mitt bloggsug varit totalt bortblåst.
Har skrivit en massa utkast
men inte velat lägga upp bilder och börja rota i det bara föra att
komma på vilka bilder som absolut inte går att hitta igen.
Men så började jag en kväll att börja pussla ihop icke tömda minneskort med
utbrända cd/dvd-skivor och har nog fått ihop det väldigt bra ändå.
Jag har ovanpå alltihopa inte framkallat en bild sedan förra våren så
allting låg ju kvar i datorn som paja.
Men lär man sig av sina misstag ...jodå om dem är tillräckligt stora så!
 En exterm hårddisk ska införskaffas och foton ska framkallas tjohoppsan
vad dyrt det kommer bli med 1.5 års fotande;P

Har precis suttit med en kopp te och bläddrat i en hög med jultidningar
och tänkte att nu kickar vi liv i bloggen igen.
Känns som att hösten bara tittade in på en snabbvisit och vintern redan är här, hur gick nu det till
bara för ett par veckor sedan var vi ute hela dagarna med barnen
 och lekte efter dagis då sommarstrålarna kom tillbaka.
Förvisso är träden fortfarande härligt orangea men det luktar vinter ute nu.
Inte gör det mig någonting att vintern kommer tidigt närmare till jul då och just nu längtar jag
väldigt mycket till julen, har alltid älskat julen men tror att den
känslan blir ännu större när man fått barn.
Traditioner ska föras vidare och skapas nya.
Saker som ska göras,planeras, bakas, pysslas, dekoreras allt som jag älskar att
greja med i en och samma högtid som varar under en långperiod dessutom.

    September
2011


Oktober
2011

Nä nu ska det grejas lite här hemma då bästaste Frida
kommer på tjejkväll med mig & Ronja ikväll.
(Tänk min vän i år har vi två små med i vårt pepparkaksbak.)
 <3

poss poss



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar