tisdag 13 november 2012

 
 
Nya tider.....
 
 
Mammas stora tjej har blivit ett
 snäpp större.... 
I torsdags i förra veckan när
jag kom hem från jobbet hade Ronja kompisar på
rummet för första gången, det var dagis-kompisarna/grannarna
som hade kommit på besök och en märkta
lycklig skrutt tittade upp på mig
när jag kikade in till dem.
 
Efter en stund sprang dem över till sig och
en viss mån av obehags-känsla fyllde mig när vi släppte
i väg vår lilla Ronja för första gången utom synhåll för våra ögon.
  En ny tid i våra liv är verkligen kommen och jag glädjs naturligtvis
för skruttans skull men jag önskar att
jag kunde känna mig mer bekväm i den situationen.
 
Ronja var ju av en annan inställning så klart och ville inte alls
följa med hem när det var dax för middag och förstod inte varför
hon inte kunde få sova inne hos Linda när jag sa till henne att Linda också 
skulle gå och sova efter middagen så dem fick fortsätta leka en annan dag.
När jag kom hem från jobbet dagen efter fylldes hemmet av flera barnröster igen, 
det var grannarna som kommit på besök igen;)
 
Mammas hjärta!!
 
Tjing Pling!!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar