torsdag 22 november 2012

 
en Helgens....
 
en försenad sådan....
men alltid kul och läsa själv längre fram så nu kommer den i alla fall.
 
Jag och Ronja gick och handlade lite fredagsmys/lördagsgottis
efter dagis och på vägen ringde hon och beställde "maccedonkan"
av pappa som jobbade sent och skulle köra inom och handla
på vägen hem.
Hon är för söt när hon pratar i telefon hon blir så mycket äldre på
nått vis och så ser man sig själv i henne när hon går där
och konsentrerar sig på samtalet samtidigt som hon
vankar av och an:)
 
lördagen skulle Ronja och P åka och hälsa på Abuela och bisabuela
(farmor och gammelfarmor) så jag följde med in till stan eftersom jag skulle
handla något till Malin som stod för baka-kaka daten dagen efter.
Fick ett par timmar för mig själv och det hanns med en hel del shopping på
denna lilla tid.
Ronjas jul-/nyårs kläder blev klara, dumma jag stod och vela mellan 2 klänningar till jul,
tycker hon ska va röd till jul men den blåa var finare, utan att tänka på att
hon "behöver" ju faktiskt en klänning till sitt 3-års kalas i samma veva (30/12)
(va synd att mamma får åka ut och shoppa igen då).
Sen sprang jag på en ny kofta och ett par vantar till mig, Ronja fick en ny hylla till sitt rum,
ett par koftor, strumpbyxor & ett par klappar till 24-kalenderna fick jag också avklarat.
Ronja som haft det hur mysigt som helst kom springade och började slita i alla påsarna
när jag kom upp till bisabuela efter min tur på stan och efter en stund
 åkte vi hem för lite mellis och lördagsgottis.
 
söndagen var det dax för den fjärde gången av vår baka-kaka klubb
som denna gången var hemma hos Malin.
Alltid lika gott och mysigt och fullt av skratt även om vi avverkade en hel del mörka samtals
ämnen denna gången men förra gången var det mest snusk så då jämnar det väl ut sig;P
Malin hade gjort en superfin/god regnbågstårta med maräng.
 

Tyvärr glömde jag systemkameran hemma
och fick fota med mobilen.
 
På vägen hem bröt Fridas bil ihop och vi hoppade fram dem få mil det var på väg hem.
Blev middag lite senare än tänkt men min tappra gravida vän höll modet uppe
och körde oss hem efter att kört inom och bytt bil med Nicklas.
Tack vännen!!
 
Idag är det sen länge ny vecka och nästan helg igen men denna och nästa helg vankas det
en massa jobb då det är dem 2 mest intensivaste helgerna på jobbet på hela året
och dessutom är vi halv bemanning denna helgen.
Jaja ska säkert gå bra men mycket annat blir det nog inte gjort än jobbe!!
 
tjing pling!!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar