fredag 10 augusti 2012


Bokmal....

Jag har blivit en bokmal,
det trodde jag aldrig om mig själv har alltid haft svårt för att fastna
för böcker och tröttnat.
Vi ett tillfälle hade jag 4 påbörjade böcker på nattygsbordet, ingen lästes ut.
Men nu är jag inne på min tredje bok på nån månad här nu.
Alla tre lika gripande, verklighets baserade böcker.

14 år till salu.. ger mig kalla kårar bara tanken på
 det att det hände en helt vanlig tjej. 

Handlar om en helt vanlig tjej som utsätts för en våldtäkt
och hela hennes värld rämnar och hon
självskadar sig genom att
 börja sälja sig.


Äcklig.. är så vidrig att man undrar
om det verkligen kan vara sant.

Handlar om en flicka vars mamma är så elak mot henne
och utsätter henne för både fysisk & psykisk misshandel.

Ska bli ett sant nöje att döda dig..
Den tredje boken är Magdalena Graafs historia en ruggig historia
om flykten ur ett våldsamt förhållande tillsammans med sin lilla bebis.

Kan varmt rekomendera alla 3 böckerna.
 Jag är ju så svag förverklighets baserade historier och är redan
på jakt efter nått nytt att sätta tänderna i men inte
hittat någon värdig kandidat än.

poss poss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar