tisdag 3 juli 2012

Varför dee...?

Det pratas konstant här hemma nu för tiden och det
är så roligt att lyssna på allt som kommer ur henne,
en riktig liten pratkvarn.

Ronja har börjat med att fråga varför de????
i nästintill allt man säger.
Detta fenomen la hon till med midsommarhelgen och har redan hunnit sätta
 oss på prov ett antal gånger, det är minsann inte alltid
lätt att komma med en vettig förklaring till
allt som hon frågar om.


När jag sen var och hämtade henne på dagis en dag 
kom där en annan mamma och Ronja fyrar av ett
viskande "vad heter du" jag blev så
förvånad att hon frågade.

I går hörde jag något nytt från min lilla fågelunge något som jag inte
alls kunde tyda så pappa fick hoppa in och tolka.
Hon har börjat säga "am maj gaad" (oh my god) 
som pappa berättade att en utav fröknarna på dagis tydligen säger.

poss poss




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar