fredag 15 juni 2012


Nu är det fredagsmyyys....


Eller ska jag vara helt ärlig så har det gått mig helt förbi
i stort sett hela dagen att det
var fredag i dag.
Blir lite snurrig i dagarna då jag var ledig igår (tors)
och jobbar i morgon(lördag).

Men efter att ha hämtat hem skruttan från dagis blev det
minsann lite mysa av ändå.

Efter att Ronja mumsat i sig en glass i värmen (som äntligen
kom tillbaka idag)satte vi igång och plantera om fröna-(växterna)
som vi sådde på morsdag.

En sann naturbegåvning min lilla trädgårdsmästare,hon grävde händerna fulla
av jord, gjorde hål och stoppade ner dem små växterna och fyllde på jord
 i krukan så att dem skulle få växa till sig till riktigt
 smaskiga tomater och morötter.

Sen fick allt sig en ordentlig vattning av Ronja med sin lilla kanna.

Hon fick äntligen smaka smultronen som blivit tillräckligt röda
för ett smakprov och dem slank ner i en hast.

Tyvärr har vi endast fått fram kritvita jordgubbar och smulgubbarna
lyser med sin frånvaro änsålänge.


Till middag gjorde vi hemmagjord pizza där Ronja fick göra sin egen,
 men oj vad det var svårt att inte äta upp allt gott som skulle vara på
 i två omgångar fick jag fylla på med skinka, ost,
mozarella och champinjoner.'

Men både god och tjusig blev den till sist,
inte för att Ronja orkade äta så mycket;P

Nu blir det snart Fotbolls-Em 
Sverige-England
Heja Sverige!!

poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar