onsdag 2 november 2011

play-do...

                                                         Jag och skruttan slängde ihop en sats Play-do lera igår
                                                                     när energin inte riktigt var på topp.
                                         En perfekt sak att sitta och små pilla med och så otroligt enkelt att göra.



                                                        Ronja är ju inne i en riktigt bil-period och när jag satt där och
                                           försökte mig på att svänga ihop en bil med släp kände jag mig kanske inte
                                                     som en självklar tjej-mossa;P men hon blev överlycklig och
                                                                      körde bil över köksbordet och brummade.
                                                      Själv petade hon två fingrar i en deg klump å sa"Bil" hihi.

                                                                      Tänkte dela med mig av receptet..

                                                                                           Play-Do

                                                                                         2dl vetemjöl
                                                                                             1dl salt
                                                                                           1msk olja
                                                                                           1msk alu
                                                                                     2,5dl kokt vatten
                                                                              valfri mängd karamellfärg

                                                                                           poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar